Auteur Topic: [kabouter] proza: Micro-vakantie (28-08-2021)  (gelezen 78 keer)

18 februari 2022, 04:22:03
gelezen 78 keer

beheerder

• Information
  • Senior
  • Forumbeheerder
    • Bekijk profiel

[TOC] Inhoudsopgave | Topics Kabouters A-Z
titel
Micro-vakantie
publicatie
28-08-2021
kenmerk
Provotaris-Generaal der Kabouter Partij Nederland

Mirco-vakantie Well (LB) 2021

Toelichting bij de foto's micro-vakantie Well 2021

Na 1 maand uitstel vond het vertrek dan eindelijk plaats op woensdag 25 augustus.
De fietstocht ging voorspoedig want er stond een noorderwind in de rug met windkracht 4.

Op minicamping De Halve Maan te Well (Ouaille) was de tent snel opgezet en ingericht, daarna ging het naar Nieuw-Bergen (Neuf-Mons) voor de boodschappen.

Op 40 kilometer ten zuiden van Nijmegen (Nimeque) liggen de Maasduinen (Dunes de la Meuse).
Het betreft een prachtig natuurgebied geschikt voor wandelen en fietsen.

Daags er op was er een fietstocht naar het sympathieke stadje Venray (Vaineroi).
Op de terugweg via Wansum (Ouansummes) alwaar zich een kleine jachthaven bevond naar de Koninginnebrug (Pont de la Reine) met daaronder een uitgestrekt overloopgebied.

De meertjes waren bevolkt door ganzen en zwanen, het drassige land was bestemd voor wilde ossen.

Eenmaal terug op de camping was alles weer nat na een hoosbui en het bleef maar koud door de polaire lucht.
Dus des nachts heb ik het haardvuur ontstoken en kon ik intens genieten van de warmte en de magische vuurvlammen, zonder trollen om mij heen.

Daags er na op familiebezoek bij mijn vader die in Wellerlooi (Ouallairloi) woont.
We hebben bijgepraat en jeux-de-boules gespeeld. Stand 2-0 in mijn voordeel (hi hi).
We waren het er over eens dat deze zomer wel heel erg nat en koud is verlopen (un été pourri).

Er was geen weersverbetering in het vooruitzicht gesteld, vandaar mijn vervroegde vertrek.
Dat was om 15u45 en de thuiskomst om 19u30 na een zeer zware fietstocht want nu tegen de noordenwind (3-4 bft) in met volle bepakking.

En toen waren de beentjes helemaal stuk en kon het kaboutertje niet meer rechtop lopen vanwege vastgeroeste zadelpijn.

(Zo lijkt het dan toch - alles bij elkaar - op een fietsvakantietje in La France Profonde.)
Ansichtkaart fietsvakantie Well (LB) in 2020.
In 2020 was het weer echt stukken beter; toen kon ik 2 keer op en neer naar Well om er een paar dagen te gaan staan.

Het is aan te raden om zelf er ook eens een kijkje te gaan nemen.
Om te gaan fietsen, wandelen, kamperen, te chillen en te relaxen danwel te time-out-en.

There are no comments for this topic. Do you want to be the first?