Auteur Topic: [tekst] satire: Kluk-Kluk (21-03-2004)  (gelezen 353 keer)

5 april 2018, 01:24:15
gelezen 353 keer

beheerder

• Information
  • Senior
  • Forumbeheerder
    • Bekijk profiel

[TOC] Inhoudsopgave | Topics Teksten A-Z
titel
kluk-kluk
labels
hoog THC-gehalte, neerlands pluimage
onderwerp
Kluk-Kluk
type
satire
publicatie
21-03-2004
oorsprong
satir-O-zine Le Viagro van Odeon
kenmerk
1974, stripfiguren en vaderlandse helden
status
Oranje is nog steeds geen wereld-kampioen voetbal
toelichting
Deze tekst vormde ooit de inleiding voor het Plan van het PPT, kortweg het PPPT.
PPT betekent Profi Promo Team, de opvolger van het APT maar de voorloper van het OPT.

Kluk-Kluk

KLUK-KLUK is iets van de zeggende

[begin:citaat]

"Waar het allemaal op neer komt is eigenlijk teveel van de simpele", zei Kluk-Kluk, en vervolgde met:

1. waargemaakte solidariteit & bezig zijn met het oplossen van het zingevingsvraagstuk,
  2. oprechte sociale cohesie & het belang van handhaving van pluriforme culturele identiteit inzien,
  3. waarborging emancipatie & onvoorwaardelijk behoud van de waardigheid van het individu,
  4. respect en waardering voor het leven & bescherming van de eco-sfeer, en dàn pas
  5. sex cq. van de fleppende.

"De rest is bull-shit!", zei Mama-Lou bevestigend, en ze wreef haar handen door haar haar. Kluk-Kluk's adem leek te stokken. Mama-Lou deed snel haar rok weer recht.

"Sapperdeflap, ik trap al wéer in dié rest", zei Pipo droefgeestig en begon te huilen. Zijn gele schoenen waren namelijk ietwat bruin geworden van 's Levens Vuilpijperij.

Ondertussen stonden Kluk-Kluk en Mama-Lou heftig te schuddebollen van het lachen.
Pipo droop tenslotte af.

Mama-Lou en Pipo waren na deze gebeurtenis nog maar enkele maanden getrouwd: hun scheiding verliep bijna geheel geruisloos.
Opvallend genoeg was de gehele alimentatie voor Kluk-Kluk.

Dat zette de onderzoeksrechter in Haarlem, mr. Prikkebeen, op het spoor.
Zodoende maakte de chef mij attent op enkele heimelijke activiteiten van Kluk-Kluk. Ziehier mijn voorlopige rapport aan de BVD. (Voorloper van AIVD, red.)

Ik moet nu ophouden; Olga Lawina komt namelijk binnen met een rood hoofd. . . .

Ja, ja, ik weet het al, Nederland verloor zojuist van Duitsland met Zwo-Eins. Grmpf. Jawohl, die Edel-Schwalbe war richtig Klasse! Absolut perfekt.  

Maar heel slecht voor Nederland nu. Dan maar later wereldkampioen proberen te worden; in Argentinië, dàn zal Cruyf ze te grazen nemen, dàn lukt het, dàn . . .

[einde:citaat Willem IJzerbroot alias Agent327]

Uit het onlangs vrijgegeven onderzoek van Agent 327 betreffende vermeende staatsgevaarlijke activiteiten door artiesten (1974).
Dat was in een tijd dat Den Uyl zijn fractieleden nog toesprak met 'lieve kijkbuis-kinderen. . . slaap wel!' en
toen begon Truus de Mier ook al over 'wormen en naarden'. . .
Toen.

There are no comments for this topic. Do you want to be the first?