Auteur Topic: [dossier] Rasing: email naar Gemeente Nijmegen (25-06-18)  (gelezen 363 keer)

26 juni 2018, 03:17:46
gelezen 363 keer

beheerder

  • *****
  • Information
  • Senior
  • Forumbeheerder
  • Berichten: 396
    • Bekijk profiel
Nijmegen, 25 juni 2018
kenmerk: 0948.50.495
aan: Gemeente Nijmegen, Bureau Inkomensondersteuning

Hallo mw. K.,

het heeft even geduurd maar toch wil ik graag het volgende kwijt:


1) de persoonlijke schuld heb ik met 425 verlaagd naar de 300 euro met het vakantiegeld van mei.
Daarnaast is er nog de roodstand van 500,- euro bij de ING.

2a) de BelastingDienst/Toeslagen heeft de afgelopen winter 140 teveel verstrekte huurtoeslag teruggekregen.
Dat waren 7 termijnen van 20 euro, na het verstrijken ervan is men doorgegaan met het afhalen van 20 euro van de huurtoeslag.
Daarover heb ik gebeld en toen bleek dat er nog eens 100,- bij is gevorderd. Tesamen is dat 240,- euro.
Over die extra 100,- euro heb ik geen beschikking gehad, daardoor tastte ik in het duister. Ik vind het nog steeds zeer vreemd.

2b) De BSR heeft over 2017 en 2018 waterschapsbelasting gekregen voor in totaal 280,- euro.

3) Aan inkomsten had ik de WTCG2017 van 175 euro, en de Indiv.Ink.Toeslag van 350,- euro, tesamen is dat 525, euro.

Conclusie:
Nou, de aanslagen zijn bij elkaar 520,- euro, en de toeslagen zitten daar net 5,- euro boven.
Dus, aan de ene kant krijg ik van 2 overheidsinstanties wat geld en aan de andere kant vangen 2 andere overheidsinstanties dat geld.

Feitelijk schiet ik er helemaal niets mee op, zo kan ik de schulden en alle achterstanden maar moeilijk wegwerken.
Ook al protesteer ik, ook al heb ik misschien zelfs wel gelijk, men gaat er toch overheen.

Politiemensen en onderwijskrachten hebben al jaren geen inflatie-compensatie, zijn goed georganiseerd en hebben kunnen bereiken dat hun situatie verbetert.
Mensen met een uitkering zijn helemaal niet georganiseerd, maar hebben wel jarenlang onder de nul-lijn moeten verblijven.
En als je ook nog wat pech hebt dat zit je vast aan de eigen bijdrage en het eigen risico. Of nog erger, je krijgt te maken met de bestuursrechtelijke premie.

U kent mijn dossier nu een beetje en u zou dus kunnen weten dat ik de afgelopen 2 decennia helemaal ben uitgekleed en op achterstand ben gezet.
Mijn grootste bezwaar is dat het allemaal zo lang duurt en dat het mij sloopt; ik ben er werkelijk doodmoe en changrijnig van.
De deadline is door mij vastgezet op mei 2020; dan moet het gedonder echt helemaal afgelopen zijn.

OK, maar de aandeelhouders van Koninklijke Olie zijn na de fusie met Shell voor 7 miljard euro ontzien aan belastingvoordeel, dat weer wel.
Halelujah!

Inmiddels weet ik dus wat het solidariteitsprincipe inhoudt in Nederland en nu zou iedereen moeten kunnen weten dat het neo-liberale beleid volstrekt immoreel is.

met vriendelijke groet,

AR

- - - - - - - - - - -

Wilt u de cijfers kennen en de mechanismen doorgronden?
Zie bijlage : Basisinkomen - ongelijkheid.pdf door Harry Wagenvoort
« Laatst bewerkt op: 4 juli 2018, 13:44:07 door beheerder »


There are no comments for this topic. Do you want to be the first?